Khamis, 19 Julai 2012

Lawak gilersss !!!


Assalamualaikum
* Hello Eberybady *


18 Julai 2012


Wuhuuuu, setelah sekian lama tak mengupdated entry, hari nie terasa nak updated sesuatu yang len sikit. Sikit jerkk !!! Sydi nak buat entry lawak. Mungkin selalu baca kat FB or BLOG. Tapi buat-buat tak baca lagi okeh !!! Haha. Lawak pendek. Sebab kalau panjang mesti korang tak nak baca kan ???!! HewHew, so jom baca dan bergelak ketawa. !!! Hahahahahahhaha










Nenek Tua :

Seorang nenek berusia 65 tahun melahirkan seorang anak. Rakan-rakannya datang berkunjung untuk menjenguknya. Ketika mereka ingin melihat bayi nenek tersebut, nenek itu berkata “Nanti dulu”. Beberapa minit kemudian mereka berkata ingin melihat bayi itu lagi. Tetapi nenek itu tetap berkata “Nanti dulu”. Akhirnya mereka bertanya : “Bila kami boleh melihat bayi engkau..?” “Bila dia menangis”. “Kenapa kami harus tunggu sampai dia menangis?” “Sebabnya aku lupa.. dimana aku letak bayiku tadi..”


Panadol :

Asari melihat rakannya, Ajoi sedang membuat kopi. Kemudian memasukkan sebutir ubat panadol ke dalamnya. Dengan kehairanan Asari bertanya kepada Ajoi…
Asari: “Kenapa kau masukkan panadol dalam kopi tu?”
Ajoi: “Kopi ni panas… bagi panadol kurang sikit panas dia…”


Seorang Pemburu dan Seekor Singa :

Seorang pemburu bertembung dengan seekor singa. Terrperanjat, dia tak sempat mengangkat senapangnya. Tiada pilihan, pemburu itu bertadah tangan dan berdoa. Ketika pemburu itu menjeling ke arah singa, dia ternampak bahawa singa itu juga sedang berdoa.
Pemburu: “Ah leganya… singa baik rupanya. Lepaskanlah aku.”
Singa: “Ya… singa yang baik selalu baca doa sebelum makan, amiiinn…”


Tahu Tak Sape Aku ? :

Seorang lelaki sedang asyik memancing di sebuah kolam. Seseorang mendekatinya.”Banyak dapat ikan, kawan?” tanya orang itu.
“Wah, luarbiasa sekali! Semalam saja aku mendapat 30 ekor ikan yang besar-besar.”
“Hm, anda tau siapa aku?” “Tidak,” jawabnya.
“Aku pemilik kolam ini.”
“Dan anda tau siapa aku?” tanya lelaki itu cepat-cepat.
“Tidak.”
“Aku pembohong besar di kota ini,.”


Bergaduh ? :

Satu petang kambing sound direct ayam..
"apalah ko ni ayam,baju lawa tapi tak pakai selipar.."ayam yang bengang lalu jawab.. "ko lagi la....janggut panjang alimkonon.....seluar tarak pakai...tak malu...! tak senonoh..!


Sengal ! :


Satu hari sedang sepasang lalat tgh dinner kat satu tempat yg romantik..
tibe² si isteri lalat bersuara "bang ,nape kite hari² makan tahi?
lalu si suami pun menjawab "isshh..jangan cakap bende² kotor mase makan....... .tak baik"


Hujan ekk ? :

CIKGU: Arip,kenapa kamu datang lewat hari ini??
ARIP : Hujan lebat cikgu... ...
CIKGU: Semalam,kenapa awak tak hadir??
A! RIP : Hujan,cikgu. .. ...
CIKGU: Aik! Hujan juga. Habis kalau tiap-tiap hari hujan??
ARIP : Banjir, cikgu
CIKGU: @#%#@&%#@$


Fostosintesis :


CIKGU: Along, cuba terangkan apakah tugas akar pokok pisang?
ALONG: Untuk mencari makanan, cikgu.
CIKGU: Bagus, sekarang giliran Neena pulak. Apakah tugas batang pokok pisang?
NEENA: Untuk membawa makanan yang dicari akarnya, cikgu.
CIKGU: Pun bagus jugak. Sekarang giliran Din pulak. Apakah tugas daun pisang?
DIN : Untuk membuat "tapai" cikgu..
CIKGU: Uiii, lagi bagus. Sila diri atas meja sampai tamat waktu kelass!


TAMAT

Oryte, yang tuu jerr pon. Boring erkk ?!!! Ala nanti Sydi updated lagi yang gilersss lagi lawak !!! Haha, Kbye













♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Sydi ♥

2 budax ch0mel k0men ♥:

✿Lady Ainaa✿ berkata...

hahahaha... lawak betul... suka sangat.. pg2 hari ena dah tergelak macam orang gila ni.. XD

cik dhiya berkata...

laka2 la CD ni..hahha

BTW,bole tlg like ni?? tq!http://www.facebook.com/NadiasBlog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...